rafal grzebin terenowy

Chciałbym rozpocząć pewien cykl „najlepsze auto do…”, nie wiem czy mi się uda, ale zaczynamy!

Na pierwszy ogień temat samochodów do rajdów terenowych. Odpowiedzmy sobie na jedno ważne pytanie, jaki ten samochód powinien być. Moje przemyślenia są takie:

  • lekki,
  • mocny,
  • niezawodny,
  • „idiotoodporny”

rafal grzebin offroady

I teraz okazuje się że taki samochód nie istnieje… Ale popatrzmy co mamy do wyboru. Jeśli chodzi o auto lekkie dominuje tutaj Suzuki Samuraj, jemu na pewno brakuje mocy, ale w większości przypadków jest niezawodny i idiotoodporny. Po środku stawki znalazł bym miejsce dla Jeepa Xj, zaliczyć go można jeszcze jako lekki, ma moc, gorzej trochę z tą niezawodnością. Na drugim końcu stawki jest Nissan Patrol, dominator wszystkich rajdów, zupełnie nie spełnia kryterium samochodu lekkiego. W oryginale nie jest też mocny, ale jego idiotoodporność pozwala pokonywać przeszkody na pełnym ogniu co często pozwala zdobyć przewagę nad konkurencją.

Samochód idealny? Suzuki Samuraj z napędem od Patrola, silnikiem z BMW, i automatem z Jeepa. Wtedy wszystkie kryteria zostałby spełnione, no może nie byłby lekki 😉

rafal grzebin samuraj

12 thoughts on “Najlepsze auto do rajdów terenowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.